IT-hjælp til foreninger

248

Bibliotekerne tilbyder personlig it-vejledning for foreninger og virksomheder, der synes digital selvbetjening kan være svært. Vejledningen er gratis. Læs mere om, hvad biblioteket kan hjælpe med her 

 

Du kan f.eks. få hjælp til:

  • Anvende en computer og gå på nettet
  • Få en introduktion til Virk.dk som er en fælles indgang til det offentlige
  • Bestille en NemID medarbejdersignatur (elektronisk underskrift)
  • Registrere/starte, ændre og lukke en forening i Det Centrale Virksomhedsregister (CVR)

 

Som forening eller virksomhed skal man være klar til at foretage digital selvbetjening, eksempelvis ved at bruge NemID og anvende sin digitale postkasse. Man kan også få brug for at kunne registrere og ændre sine oplysninger i CVR-registeret. Selvbetjeningen foregår via Virk.dk, som er den centrale platform for foreningers og virksomheders selvbetjening.

 

Har du brug for IT-hjælp, så tag kontakt til hovedbiblioteket i Aalborg.

Læs mere om IT-hjælp på biblioteket her

De Frivilliges Hus har også lavet oversigten: CVR – trin for trin